söndag 19 september 2010

inflyttningsfest och agilitytävling

Helgen har varit fullspäckad och jag känner mig inte det minsta utvilad inför veckan :/ men men, på't igen bara!

I lördags roade jag och Matte oss med att göra en del ärenden på byn, inhandla "varor bra att ha på inflyttningsfest", present till svärmor och lite annat smått och gott. På kvällen for vi in till Uppsala för att gå på inflyttningsfest, en mycket lyckad tillställning :) Vi började hemma hos David med lite pizza och drog sen iväg till Niklas och Sofias nya lya på Byggmästargatan för en helkväll (vi kommer gärna igen ;) Baloo var varken intresserad av ärenden på byn eller inflyttningsfest så han var först med "farmor och farfar" i svampskogen och senare på kvällen med "mormor och morfar" på middag och sov sen hos dom, tur att både hans husse och matte har världens snällaste föräldar :)
så här roligt kan man ha på inflyttningsfest ;)

Matte och Dennis hade också skoj :)

Baloo har hängt med mormor och morfar samt med matte hela dagen idag då jag har varit i Tierp på agilitytävling. Efter 4 timmars sömn ringde klockan 07.00 idag *snark* och då jag lovat att tävla Gunillas (Annas mammas) pudel idag så var det bara att vakna och kliva upp. Wille är en mycket duktig agilityhund för att ha tränat så kort tid. Tyvärr hjälpte inte detta idag då Wille inte tyckte att han skulle samarbeta med mig :( Kändes riktigt trist då jag vet att han har så mycket mer att ge. Vi körde både agilityklass och hoppklass
Agilityklass 1: Wille bestämmer sig redan innan vi startat för att dra iväg till Anna som följt med som support, typiskt! En disk såklart, trist... men nu va ja lite less på den lilla svarta pudeln så hämtar bestämt tillbaka honom och kör loppet ändå och vad händer? ...jo, vi går klockrent runt hela banan felfritt och med riktigt bra flyt. Ett roligt lopp och därmed kändes disken i början ännu tristare.
Hoppklass 1: Nu är jag med på vad som kan hända i starten och talar om för Wille att det faktiskt är han och jag som kör nu och jag får med honom riktigt, riktigt bra till en början, allt flyter på bra och då vi var sista hund ut i small och ingen gått felfritt räknar jag med att göra ett fint lopp och kanske tom få en pinne... MEN kanske slappnar jag av för mycket och under en liten sekund mister jag hans uppmärksamhet och då drar han till Anna igen!!! AHHGG *suck* kändes riktigt trist att inte kunna få något resultat på någon av starterna, men men nu får Gunilla ta vid igen och visa vad dom går för :)

Nu har jag iaf fått blodad tand så nu är Baloo anmäld till KM (hoppklass) i Upplands Väsby. En inofficiell tävling så känner ingen press att prestera något alls, men det ska bli skoj och se om jag lyckas guida vilddjuret genom en hel bana! Så den 4 oktober gör vi tävlingsdebut i agility :)

1 kommentar:

  1. *skrattar* det var ju riktigt spännande idag jue ;) men du skulle ju tävla lydnad den 10:onde oxå!kram

    SvaraRadera