söndag 12 september 2010

agilityträning

Imorse blev det tidig agilityträning för mig och Baloo och mig och Wille. Wille är Annas mammas toypudel som jag i ett svagt ögonblick lovat att tävla i både hoppklass och agilityklass nästa söndag :/ En riktig duktig liten kille som precis som Baloo blir riktigt förbannad när man inte visar ordentligt var han ska! Mycket hund i en liten förpackning, ska bli skoj! Han får hänga med på kurs imorgon också.
Till imorgon har Anna (många Anna nu, men det här är en annan Anna :)) gett oss en bana i läxa, vi fick i uppgift att öva på de delar vi trodde skulle va svåra så vi skulle va proffs till på måndag... Baloo går riktigt fint på många delar av banan och riktigt taskigt på andra (då jag visar dåligt, såklart). För att slippa bygga banan helt själv så samlades vi några stycken från kursen samt Gunilla, som är Willes matte och tränade. Jag tänkte att vi skulle va helt själva där en söndag klockan tio, men det dök upp lite annat folk också som gjorde oss sällskap, skoj!
Vi har ju en del att träna på och nu ligger fokus på slalom med hinder/tunnel innan och framför allt EFTER. Tycker faktiskt att hans slalom har varit hyffsat här ett tag, men när det kommer roligare hinder ivägen så blir han lite frustrerad och distraherad så blir mycket träning på det nu! Tyckte jag fick till det riktigt bra till slut, dåligt slalom --> ingen fortsättning och polletten började trilla ner så smått tror jag. Insåg snabbt att det bästa var att bara va tyst och låta han jobba och komma fram till vad han skulle göra själv, försökte först med godis, leksak, röst och allt jag kunde komma på för att han skulle lyssna på mig och lugna ner sig... men icke! Finns inte mycket man kan göra som är roligare än att hoppa vidare på agilitybanan så att stanna och göra om om det blev fel fungerade bäst.

Nu är det dags för födelesdagsmiddag hos Mattias föräldrar. Imorgon startar jag blogg med mina 6or så jag räknar med att någon okänd (för dom) går in och lämnar någon liten kommentar ;) länk kommer!

1 kommentar:

  1. Hej hej, lycka till med träningen, det kommer o bli toppen! Kolla gärna in vår webbshop. Ha en bra dag!

    SvaraRadera