måndag 25 januari 2010

Utflykt på isen

I helgen har Mattias varit hemma från Kalmar och vi bestämde oss för att ta en sväng på isen i Sigtuna. Det har varit kallt länge nu så isen är tjock, dock lite ojämn men de funkar. Jag är väl ingen stjärna på grillerna direkt, men matte e rätt bra. Baloo tyckte de va lajbans och sprang för glatta livet, han fick testa att dra sin långsama matte en liiiten bit och det gick hur bra som helst men sen fick han hålla sig till att spring fritt breve sin lite kvickare husse. Trots alla människor ute på den plogade banan skötte sig fixen fin, fint när han zick-zackade bland både människor och hundar GOA GRABBEN! När han blir lite större sen så blir det lite längre skridskoturer på sjön (om ja vågar...)


Vi hann busa lite också, även om fixen mest ängnade sig åt akrobatiska övningar

Finaste grabbarna på isen


Busigast och tokigast på isen...

SKOJ!

För övrigt knatar livet på som vanligt igen, skolan och jobbet kallar efter ett jullov (...men snart är det sportlov ;P) Nyheter för denna termin är att jag nu också undervisar nior(!!!) i svenska, en helt ny upplevelse men de fungerar rätt bra so far *peppar peppar* Det är riktigt bra att få erfarenhet från olika åldrar, svårt att veta var man trivs bäst bara. Efter jobbet blir det mys och promenad me en härlig kelpieunge. Lite träning hinner vi med mellan varven, men inte tillräckligt så jag får nog hålla mig till mitt beslut att inte tävla förrän efter MH. Vi övar just nu koncentrerat på platsliggning, ingångar, ff och apportering. Baloo som annars bär på allt jämt och hela tiden tycker att de där me apportering är lite mystiskt, men vi är på gång och vi jobbar mycket på gripande och hålla fast så de ska nog bli något till slut...
Imorgon är jag ledig, guld värt att ha en dag ledigt i veckan trots ett par tusenlappar mindre i månaden. Kanske ska testa att ta en tur i längdspåret...

3 kommentarer:

  1. vilka jättefina bilder! kul med ett inlägg igen!

    SvaraRadera
  2. du har fått en award i min blogg
    skriv sju intressanta saker om dig själv och skicka sen vidare :)

    jobbigt, jag vet. tänk att man inte ens slipper kedjebrev via bloggen va? ;)

    SvaraRadera