måndag 21 juni 2010

mycket hund...

Ibland är mitt charmtroll verkligen MYCKET hund! Idag på agilitykursen synkade vi inte alls :/ Han skulle kunna bli så himla bra om han bara kunde sortera alla nya grejer i sin lilla, lilla hjärna... Idag bara vägrade han att lyssna på mig, "JAG VILL GÖRA ALLT PÅ EN GÅNG, LÅT MIG SPRINGA" Resulterar i en hund som är överallt och ingenstans och inte har någon aning om vad han pysslar med och en matte som blir allt mer frusterad och ska tala om för odjuret vilka regler som gäller! Vilken resulterar i en hund som säger "MATTE DÖDA MIG INTE! DU HATAR MIG Nu tänker jag bara vara jättelåg och inte göra nåt!" Mellanläge HALLÅ! Allt eller inget...
Vad säger man? Han är ju trots allt rätt ung fortfarande och har massa med spring i benen, när kelpien kopplar på hjärnan och matte kopplar på benen så kanske vi rent av kan bli ett riktigt vasst ekipage :/

Nu åker vi på semester till Finland några dagar och den enda hundträningen vi ska ägna oss åt är att spåra. Sen ska vi ta långa promenader ute på landet och kanske hinna med ett par dopp i det stora blå... Ligga på gräsmattan och läsa en bra bok, gnaga på ett tuggben, mysa, gunga gungstol framför brasan, jaga bollar och bara ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Låter som en skön semester! Trevlig resa!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Själv har man en vecka kvar att jobba innan semestern. Hör av dig när du kommer hem från Finland så kan vi ses o fika nån dag.

    SvaraRadera